HIFU 4D Ansikte, Hals, Dekolletage, Dubbelhaka mm (Hudlyft utan operation)

Vad är HIFU 4D behandling?

En teknik som erbjuder en icke kirurgiskt alternativ till en ansiktslyftning för att strama huden i ansiktet, dekolletage, halsen mm. HIFU är även känd som Hög Intensivt Fokuserat Ultraljud och använder sig av Ultraljud för att på ett säkert sätt lyfta och strama åt huden.

Boka först in dig på en konsultation för att få mer  information om HIFU.

Hur går HIFU behandlingen till?

Terapeuten markerar behandlingsområdet och ett speciellt ultraljudsgelé appliceras först på huden för att leda in det hög intensiva ultraljudet ner till hudens nedersta lager för att direkt värma kollagen och elastinfibrerna. Vissa kunder kan känna energin vid denna punkt. Terapeuten kommer att arbeta med dig för att göra upplevelsen så bekväm som möjligt.

Varje behandlingar tar mellan 15 till 90 minuter beroende på område som ska behandlas.

HIFU rekommenderas för behandling av:

Helt ansikte

Hängande hud, särskilt runt munnen

Haka (”kalkonhals”)

Hals

Lösa nackveck

Fina linjer och rynkor

Stora porer

Mindre rodnad och torrhet

VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR:

Vad är viktigt tänka på innan behandlingen?

• Du ska vara frisk.
  • Viktigt! Innan du bokar behandlingen, är att det bör ha gått 3 månader sedan du gjorde fillers eller botox i behandlingsområdet (HIFU kan annars lösa upp effekten av din filler eller botox). Du ska sedan vänta 2 – 3 veckor innan du gör fillers eller botox efter HIFU så att huden hinner återhämta sig.
  • Du får inte ta blodförtunnande mediciner (Exempel på dessa mediciner är; Ipren, Aspirin, Waran) innan din behandling.
  • Du behöver vänta minst 12 månader med att göra HIFU om du har gjort trådlyft.
  • Du får inte dricka alkohol innan din behandling.
  • Undvik drycker/tillskott och produkter som innehåller koffein 4 timmar före din behandling.
  • Du kan även ta smärtlindring ca 60 – 80 minuter före behandlingen om du vill, för en del kunder känns behandlingen smärtsam.

Kontraindikationer – (När kan du inte behandlas?):

• Du har en hudinfektion/abcess (Då huden inte är normal)
  • Hjärtproblem, pacemaker
  • Personer med ökad risk för propp
  • Blodförtunnande mediciner, kortison
  • Gravida och ammande kvinnor
  • Diabetiker
  • Infektion i behandlingsområdet
  • Pågående infektion i kroppen med feber
  • Personer med cancersjukdom (måste ha gått 5 år från sista behandlingen och du måste vara friskförklarad av din läkare).
  • Personer som nyligen gjort trådlyft.

Hur länge håller HIFU?

• Detta varierar från person till person och beror på ålder, medicinering etc. Det kan hålla upp till några år. Rekommenderar att göra underhållsbehandling/underhållningsbehandlingar efter ca 6 månader.